wachten...

Succes

→ Winkelwagen bijgewerkt

Info

→ Winkelwagen bijgewerkt

Succes

E-mail verzonden!

Fout

E-mail niet verzonden!

Fout

Artikel niet meer op voorraad!

Fout

Succes

Succes

Fout

Over Monique Leenen

05d4f734c0b54c1d1b00b604879a6aea.jpg

Een goede coachopleiding afgerond, ingeschreven bij St!R en aan de slag als zelfstandigprofessioneel coach. Zo startte ik als ondernemende coach en oorspronkelijk zag ik het verkoopproces niet als een onderdeel van mijn coaching. Terugkijkend was dit wel opvallend, aangezien ik mijn eerste grote opdracht vooral binnenhaalde doorinzet van mijn coaching en oprechte aandacht voor mijn gesprekspartner.

Destijds vond ik al dat ik voor het verkoopproces meer baat had bij mijn coachingopleidingen dan de commerciële verkooptrainingen. Uiteraard heb ik hiermee ook goede dingen geleerd; ik miste vooral het stimuleren van de oprechte interesse in de klant. In de Huid van de Klant zitten als het ware.

In het begin van mijn ondernemerschap wilde ik vooral mensen  helpen en daar geld voor vragen voelde enigszins gênant. Totdat ik merkte welke transformatie geld investeren in mezelf teweeg bracht. Het drukte voor mij 'geloof in mezelf', 'ik ben het waard' en 'focus' uit. Door in mezelf te investeren stapte ik nog verder uit mijn comfortzone; ik overwon angsten en verwierp overtuigingen die me tegen hielden. Hierdoor kan ik me goed verplaatsen in de klanten die voor de keuze staan zo’n investering te doen.

Tegenwoordig wil ik mijn klanten helpen een transformatie door te maken en laat ik al mijn coachingvaardigheden samenkomen in een verkoopgesprek. Juist omdat ik de klant oprecht wil helpen. Als ik het gevoel heb dat de geboden oplossing een geschenk voor de klant is, dan is dit voor mij het kenmerk van een goede verkoop. Het BEET! certificering programma voor salescoaching van Laura Babeliowsky heeft me een extra stevige basis gegeven. Op basis van de SPIN strategie voelt ieder verkoopgesprek nu als een waardevolle coachsessie.